Aktivnosti
Hoću sam, mogu sam!
Dete se od samog početka bori za nezavisnost, da bi postiglo samostalnost najbolje pomaže pokazivanje, učenje veštinama.
Nije dobro previše pomagati detetu ili kad zbog žurbe, odrasla osoba sama obavi ono što dete može vežbati.
Sve veštine i radne navike dete uči, aktivno učestvujući, pokušavajući nešto učiniti samo. Sva deca uče sopstvenim ritmom i brzinom. Ne treba terati dete da uči nešto protiv svoje volje.
Bolje je da mu se neka zamisao izloži te predlaže s vremena na vreme dok dete ne pokaže interes.
Ključno je da početna aktivnost bude jednostavna tako da se dete oseća uspešno od samog početka. Potrebno je veštinu detetu pokazati i onda biti strpljiv, jer se svaka veština razvija vežbom. Kod deteta postoji potreba da se stvari stalno ponavljaju, a to izgrađuje automatske uzorke (npr. pranje zuba ujutro ili stavljanje ruke na usta i nos kad kijemo).